Detail výletu

Na Kozákov – nejvyšší horu Českého ráje

Mohutný, rozložitý vrchol Kozákova je dobře rozeznatelnou dominantou téměř ze všech koutů Českého ráje a je tak pro cyklisty lákavou výzvou, kterou mají stále na očích. Odměnou za jeho zdolání je mimo jiné vynikající kruhový výhled nejen na Český ráj, ale také na Pojizeří, Krkonoše, Ještěd a dlouhý hřeben Jizerských hor.

Itinerář:

9)   Volavec, trasa č. 4172 směr Turnov

Cíl: Turnov-nám

Popis:

Z Turnova si vyjedeme po trase č. 4006 a prozatím lehce vyšlapáváme údolím Jizery. Pak zahneme po silničce vedoucí do Klokočí a začneme stoupat kolem dlouhého pásu Betlémských skal, které zvolna přejdou v Klokočské. Mineme vesničku a ve stínu skal projedeme pod Rotštejnem a sjedeme  k hospodě a křižovatce Na Špici. Zde musíme chvíli stoupat po frekventované silnici na začátek Lestkova, kde u kříže zahneme vlevo směr Kozákov. A pokračujeme v náročném stoupání po silničce, která se proplétá mezi vesničkami stále výš a výš. Na vrcholu si zajděte na rozhlednu, výhled z ní je báječný. Pak sjedeme zpět do vesničky Kozákov, kde zahneme vlevo a sjedeme přes Tatobity do Lestkova. Zde musíme najít tu správnou odbočku na Volavec a Svatoňovice. Na začátku Volavce se chytneme trasy č. 4172, která nás provede členitou, venkovsky milou krajinou zpět do Turnova.

Atraktivity na trase:

1)        Turnov – je nazýván srdcem Českého ráje. V jeho historickém centru se nachází řada významných historických objektů. Dominantou náměstí je kostel sv. Františka s Assisi.  Další zajímavou stavbou je radnice dnes v novorenesančním slohu. Nedaleko náměstí stojí monumentální kostel Narození Panny Marie, který patří k největším novogotickým chrámovým stavbám ve střední Evropě.

2)        Chata a rozhledna na Kozákově – na vrcholu byla v roce 1932 postavena Riegrova turistická chata a v roce 1995 zpřístupněna rozhledna, která umožňuje návštěvníkům ideální kruhový výhled na Krkonoše, Jizerské hory, Ještědský hřbet, Lužické hory, České středohoří, Horní Pojizeří, Český ráj a Orlické hory.

Hodnocení

1 je nejméně, 10 je nejvíce

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Výsledek: 4.3

Český ráj Maloskalsko a Pojizeří Na kole
náročnost: 2-3
délka celkem: 31 km

výhled z rozhledny na Kozákově výhled z rozhledny na Kozákově kostel sv. Františka v Turnově kostel sv. Františka v Turnově Myšina - okolí Zrcadlové kozy Myšina - okolí Zrcadlové kozy Myšina - okolí Zrcadlové kozy Myšina - okolí Zrcadlové kozy výhled na louky u Rakous výhled na louky u Rakous rozhledna Doubecko rozhledna Doubecko pastviny pod Kozákovem pastviny pod Kozákovem západ slunce nad rybníkem Nohavice západ slunce nad rybníkem Nohavice kaplička u vsi Vršek kaplička u vsi Vršek

DOPORUČUJEME:
ubytování na HOTELY.CZ s možností on-line rezervace